Velikani rokenrola se nalaze u finalu izrazito uspešne turneje koja je obišla skoro sve veće gradove nekadašnje Jugoslavije, a na zahtev brojnih ljubitelja iz Srbije, OTP banka pokrenula je Parni valjak i u Beogradu.
Poslednji koncert u Beogradu održali su pre više od 20 godina, dok su pre skoro 35 godina svoj prvi album „Dođite na show!" (1976) objavili upravo za PGP RTB i tako otpočeli jednu od najvećih muzičkih priča na ovim prostorima. Pored osnivača Husa, prvu postavu ovog popularnog zagrebačkog benda tad su činili Aki Rahimovski, Srećko Antonioli, Zlatko Miksić i Jurica Pađen. Nakon objavljivanja drugog albuma „Glavom kroz zid" (1977) Pađen napušta bend i njegovo mesto nakratko zauzima Džoni Štulić da ubrzo posle osnovao Azru čije prve pesme producira upravo Hus. Album „Gradske priče" (1979) donosi nove izmene u postavi ali i zvuku Parnog valjka, a zanimljivo je da te godine izlazi i ploča na engleskom „City kids" koja dobro prolazi u nekoliko evropskih zemalja, ali bend nastavlja sa radom na ipak izrazito razvijenoj sceni nekadašnje Jugoslavije. Pravi uspeh ipak stiže godinu kasnije sa albumom „Vruće igre" (1980) i hitovima „Javi se" i „Ona je tako prokleto mlada".
U kreativnom naletu Aki i Hus ubrzo objavljuju i novu ploču „Vrijeme je na našoj strani" (1981) sa hitovima „Kao ti", „Staška" ili „Moje dnevne paranoje". U tom periodu grupa zaista potvrđuje svoje ime i neumoljivo radi na koncertima koji donose dvostruki „live" album jednostavno nazvan „Koncert" (1982). Akijev prodoran i krajnje jedinstven vokal izbija na sam vrh jugoslovenske scene, stvarajući jednog od najvećih pevača na ovim prostorima, dok Husov autorski, ali i liderski talenat kreiraju jednu istinski veliku rok grupu.
Slede novi studijski albumi „Glavnom ulicom" (1983) i „Uhvati ritam" (1984) na kojem gostuju Bajaga i Dejan Cukić, a pored naslovnog hita izdvaja se i „Pusti nek' traje". Parni valjak održava ubitačan studijski tempo i ponovo izlazi jedan visokotiražni album „Pokreni se!" (1985) na kojem gostuje i legendarna Margita Stefanović iz EKV-a.
Kontinuiran studijski rad prate brojni nastupi koji bendu donose ugled koncertnog fenomena, pa publika od Parnog valjka dobija i novi koncertni album „E=mc2" iz 1986. godine čime se zaokružuje jedan ogroman koncertni ciklus. Prema pisanju rok hroničara tog perioda, Parni valjak je od samog početka važio pre svega za koncertnu atrakciju i upravo tako sticao brojne fanove koji su ih pratili i kroz sve bolje studijske radove.
Ubrzo je došao red na album „Anđeli se dosađuju?" (1987) sa kojeg je odjeknula pesma „Jesen u meni", po kojoj je naziv dobila i velika, te krajnje iscrpljujuća turneja nakon čijeg uspeha Hus po prvi put objavljuje da je bend na pauzi. Ipak, Parni valjak se ubrzo okuplja, ali u podmlađenom sastavu sa Zorislavom Preksavecom i Draženom Šolcom koji sviraju na albumu „Sjaj u očima" iz 1988. godine. U tom periodu postava se ponovo menja i bend usporava studijski ritam do 1990. kada izlazi album „Lovci snova" sa dosta velikih pesama poput „Godine prolaze", „U prolazu" ili „Ima dana" sa upečatljivim anti-ratnim stihovima poput „Verujem, vjerujem, da nije još gotovo sve". Ipak, Parni valjak pravi veliku pauzu, dotad najveću, sve do 1994. godine kad objavljuje album „Buđenje" koji baš poput naslova donosi nadu u povratak iz ružnih snova i koji poput prethodnog albuma predstavlja jedno od najemotivnijih izdanja grupe. Balade „Sve još miriše na nju", „Ljubavna" ili „Molitva" donose katarzične stihove koji pronalaze svoj put do publike i već sledeće godine Parni valjak objavljuje svoj spektakularni akustični koncert na visokotiražnom izdanju „Bez struje - Live in ZeKaeM". Uspeh koncertnog, već 1997. godine prati i po mnogima najžešća rokenrol ploča Parnog valjka „Samo snovi teku uzvodno".
Nova pauza donosi spekulacije da je bend definitivno prestao sa radom, ali album „Zastave" iz 2000. godine pokazuje svu snagu dugovečnih rokera koji ujedno izdaju kompilacijsko DVD izdanje „25 godina", ali i još jedan u nizu koncertnih albuma „Live at SC". Zasad poslednji studijski album „Pretežno sunčano?" objavljuju 2004. godine i sledeće godine, nakon pune tri decenije objavljuju definitivno povlačenje sa scene uz veliki oproštajni koncert.
Članovi kreću svojim putevima, ali nakon četiri godine dolazi do spontanog okupljanja na sceni zagrebačkog kluba „Sax" posle čega publika i celokupna muzička javnost insistira na ponovnom okupljanju Parnog valjka. Bend se okuplja sa idejom da napravi možda i najveću turneju u svojoj istoriji koja počinje krajem prošlog leta kulminirajući sa rekordnom posetom na koncertu u Zagrebačkoj areni koju ubrzo slede i prepuna sarajevska Zetra ili ljubljanska dvorana Tivoli.
Turneja protiče u znaku singla i dokumentarnog filma „Nakon svih ovih godina", a bend 6. maja ove godine i definitvno potvrđuje da snima novi album i objavljuje novi singl „Stvarno, nestvarno" čiji je spot objavljen sredinom jula. „Naslovi novih singlova najbolja su najava spektakularnog koncerta koji spremamo za Beogradsku arenu. Valjak se kotrlja već punih 35 godina a čini se da nikad nije bio moćniji uživo nego sad" poručuje producent benda Darko Hlupić i dodaje: „Svi u bendu su toliko inspirirani kao da je sve ovo po prvi put! Uostalom, možda ovo i jeste neki novi početak, Parni valjak konačno svira u Beogradu nakon svih ovih godina!"