Већ четири деценије Леонард Коен је један од најзначајнијих и најутицајнијих музичара нашег времена, фигура чије дело временом добија све дубље значење. Својом озбиљношћу и ширином тема његове песме су поставиле стандард који се не може упоредити ни са једним другим музичарем. Бескомпромисно се бавио највећим темама људског живота (секс, духовност, религија, моћ), увек потпуно свестан колико су неухватљиви одговори на питања која поставља. Питања и пут који је прешао јесу та неухватљива материја његовог рада, али и разлози због којих његове песме никад не губе своју огромну емотивну снагу.
Njegov prvi album 'Songs of Leonard Cohen' (1967.) открио је свету његов несумњиво огроман таленат. Ту су се нашле песме попут 'Suzanne', 'Sisters of Mercy', 'So Long, Marianne' и 'Hey, That's No Way to Say Good', данас већ одавно класика. Да Коен није снимио више ни један албум, његова репутација била би потврђена и овим првим. Међутим, наредна два албума, 'Songs From a Room'(1969.) на ком је и класик 'Bird on the Wire', и 'Hate'(1971.), били су доказ да дебитантски успех није био само почетничка срећа. (Сва три албума поново су издата у априлу 2007.)
Коен се показао и као дорастао новој публици, издавши два узастопна албума, 'I'm Your Man'(1988.) и 'The Future'(1992.), који не само да су међу најбољима у његовој каријери, него савршено осликавају једно изузетно компликовано време. Песме попут 'Ain't No Cure for Love', цинично назване 'I'm Your Man' и најексплицитније 'Everybody Knows' преносе нам Коеново виђење савременог света, уз њему својствену перспективу, анализу и мудрост.
Слично томе, на насловној нумери 'The Future', Коен иронично описује себе као 'малог Јеврејина који је написао Библију', а његова заокупљеност јеврејском културом, опседнутост хришћанском иконографијом и дубока посвећеност будистичкој уздржаности, чине га идеалним коментатором новог миленијума и апокалиптичних страхова изазваних његовим доласком. Уз насловну нумеру, 'Waiting for the Miracle', 'Closing Time', 'Anthem' и 'Democracy' ствара један културни пејзаж испресецан страховима, који чезне за новом надом.
Од тада је Коен издао 'Ten New Songs'(2001.) и 'Dear Heather'(2004.), kao и 'Blue Alert'(2006.), на ком је као продуцент и коаутор сарађивао са својим некадашњим пратећим вокалом, Ањани Томас, која и пева на албуму. Сва три албума само су учврстила његово место као врхунског савременог кантаутора. Са своје 72 године Коен и даље ствара изузетне песме, и у исто време ужива у заслуженим почастима које се одају уметницима са статусом легенде. Документарни филмови, награде, албуми-омажи и бројни уметници жељни да сниме његове песме, говоре о немерљивом доприносу који је Коен дао, како сам каже у једној нумери, 'Торњу Песме'.
Поклоници његове музике су бројни познати извођачи, међу којима су: U2, REM, Стинг, Ник Кејв, Руфус Вејнрајт као и покојни Џони Кеш.
* Од 10. јула почиње посебна летња акција на благајни Београдске арене:
Сваки купац 2 улазнице за концерт Леонарда Коена добија на поклон ДВД са филмом "Leonard Cohen: I'm Your man" који је права драгоценост свим љубитељима Коеновог музичког стваралаштва. Ова јединствена прилика трајаће до краја јула само на благајни арене за 1000 купаца.